CÂND AR TREBUI SĂ FACEȚI O SCHIMBARE DE ULEI
Funcționarea internă a unui motor creează o cantitate substanțială de căldură din cauza frecării componentelor în mișcare. Uleiul menține componentele motorului lubrifiate și funcționează eficient și atenuează o parte din căldură. După ce conduceți mulți kilometri sau după o perioadă de timp, uleiul de motor începe să se deterioreze și devine mai puțin eficient, necesitând o schimbare.
Intervalul de schimburi de ulei poate varia de la un vehicul la altul, în funcție de recomandările producătorului privind cantitatea și greutatea uleiului utilizat. Respectăm toate intervalele recomandate de producătorul vehiculului în condiții climatice severe. În cele mai multe cazuri, un schimb de ulei din amestec sintetic pentru acest climat este la fiecare 8000 km, în timp ce serviciul de schimbare a uleiului complet sintetic trebuie efectuat între 8000 și 10.000 de km.
SIMPTOME CARE INDICĂ FAPTUL CĂ AVEȚI NEVOIE DE O SCHIMBARE DE ULEI
Majoritatea vehiculelor moderne au un indicator de schimbare a uleiului care avertizează șoferul când trebuie schimbat uleiul. Aceste sisteme se bazează în general pe kilometraj și nu pe senzori care identifică calitatea uleiului. Cele mai multe mașini nu sunt echipate cu un sistem care să indice momentul în care vehiculul a depășit de mult termenul de schimbare a uleiului.
Simptomele care indică faptul că motorul a depășit intervalul recomandat pentru schimbarea uleiului includ:
- Kilometraj semnificativ de la ultima schimbare de ulei
- Lumina de verificare a motorului sau de service se aprinde
- Ulei decolorat, murdar
- Bătaia motorului

SCHIMBAREA ULEIULUI AUTO INCLUDE:
Schimbarea uleiului – Uleiul vechi și murdar este drenat din vehicul. Se adaugă în vehicul ulei proaspăt, curat, conform specificațiilor producătorului vehiculului.
Înlocuirea filtrului de ulei – Filtrul de ulei este îndepărtat, aruncat în mod responsabil și înlocuit cu un filtru nou, curat, care respectă recomandările producătorului.
Șasiuri de lubrifiere – Vehiculele de model mai vechi cu fitinguri unse care necesită un serviciu de lubrifiere vor fi efectuate după cum este necesar.
Verificarea fluidelor – Fluidele vehiculului, inclusiv cele de servodirecție, frână, lichid de răcire, lichid de spălare a parbrizului și transmisie, acolo unde este accesibil, vor fi verificate și completate.
Rotația anvelopelor – Anvelopele sunt inspectate vizual pentru a se detecta uzura anormală a anvelopelor, presiunea este testată și ajustată și, dacă este necesar, sunt rotite.
Inspecții complete ale vehiculului – Vehiculul dvs. va fi inspectat din exterior până la bara de protecție, la curele și furtunuri, sistemul de frânare, servodirecția, sub mașină, inclusiv sistemul de suspensie, aerul condiționat, aprinderea, transmisia și anvelopele.